Apresento mais um trabalho de Akihiro Morohoshi. Faço-o porque acho que se aprende com o trabalho dele e porque tenho a sua autorização expressa para utilizar as suas fotos. Respeito pelos direitos de autor.
I'm showing another work of Akihiro Morohoshi. In my opinion, one can learn from his work and I have express permission to use his photos. Copyrights respected.
part 1
part 2
part 3
I'm showing another work of Akihiro Morohoshi. In my opinion, one can learn from his work and I have express permission to use his photos. Copyrights respected.
part 1
part 2
part 3
Nestes
4 vídeos Akihiro Morohoshi mostra como realizar uma maqueta convincente e
compacta. Esta mede uns meros 570 X 200mm. É um excelente exercício de síntese,
difícil de atingir. Para
dar a sensação de maior profundidade o autor joga com 3 escalas. À frente, do
lado direito, o triciclo, o automóvel preto e as duas figuras são em H0 e os edifícios
em volta. O cenário principal é em N e à distância, por cima da boca do túnel
do lado esquerdo usa alguns edifícios que diria serem em Z. Recorta as fotos
das caixas dos kits, e trabalha de forma sublime a transição do 3D para o 2D do
fundo pintado. Já vi
estes vídeos várias vezes e estou sempre a descobrir detalhes novos, soluções
simples e engenhosas para a construção de uma maqueta.
In these four vídeos Akihiro Morohoshi show how to
build a convincing layout, The dimensions are 570 X 200 mm ( 22.4” X 7.87”). It is an excellent exercise of
synthesis, hard to achieve. To give a sense of depth he uses three scales. H0 on
the forefront, right, the three wheeler, black car and the figurines, plus
surrounding buildings. Then the main
street is in N and on the far left, over the tunnel it seems he’s using N scale. The cutouts form the artboxes make the
transition between 3D and 2D on the back drop.I keep on seeing these videos and always find
something new.
Os eléctricos são da Greenmax, modelos estáticos que motoriza
com chassis Kato 11-105. Hoje já se encontram no mercado versões semelhantes da
Modelo e da Tomytec. Mas o desafio de pegar em kits baratos e transformá-los em
modelos funcionais é um desafio interessante.
The trams
are static models form Greenmax with Kato 11-105 chassis. Tomytec and Modemo
released recently working models resembling these ones, but it is fun to scratch
build your own.
A caixa de arrumações APA da Ikea custa €15.00 e mede 700 X
260mm. Excede as dimensões
desta maqueta, é menos constrangedora. Seria
um ponto de partida muito interessante para uma maqueta destas. Não precisa de
ser japonesa. O importante aqui é a máxima “Les is More”.
Ikea APA
storage box is popular in the UK to build boxed dioramas. It costs around
€15.00/USD15.00. It measures 700 x 260mm or so, bigger than this layout. It
could be an interesting departing point to a boxed diorama like this. It doesn’t
have to be Japanese. The point here is to show “Less is More”-
One of my favorites. This series is on YouTube and I watch it all the time. I have a post on my blog about it.
ResponderEliminarhttp://n-rail.blogspot.com/2012/01/greenmax-tram-car-layout.html
He does amazing work!
Hi Malcom: I totally agree with you. It is a series of videos watch and learn. Akihiro Morohoshi knows how to epxplore the confined space he decided to work and managed to expand it. The several layers of buildings from the front street until the backdrop. The lines of sight creating forced perspectives with diferente scales. He knows what he's doing. And show it in a very humble way. I bought all the stuff needed to replicate his layou. I feel it is something to take as na exercice to learn by doing.
ResponderEliminar